Očima našich kolegů
U nás najdete nejen řadu skutečně fascinujících produktů, ale také zajímavé pracovní příležitosti. V Porsche Česká republika pracujeme na plný plyn!
Připojte se k našemu týmu v jedné z následujících oblastí:
Marketing a PR Volkswagen: Jakub Bouda
Marketing v automobilové oblasti je pevnou a nedílnou součástí obchodu. Jsme tu, abychom spolu s ostatními kolegy a obchodními partnery pomáhali propagovat a prodávat naše vozy a služby napříč všemi cílovými skupinami.
V našem čtyřčlenném marketingovém týmu máme pevně rozdělené role a zodpovědnosti, ale celkový koncept a směřování určujeme vždy spolu. Naše práce je velmi pestrá a neustále přináší nová poznání a obzory. Připravujeme reklamní kampaně, spravujeme webové stránky a profily na sociálních sítích, aktivujeme značku Volkswagen v rámci dlouhodobých partnerství nebo prezentujeme vozy na vybraných výstavách a akcích. Spolupracujeme s automobilovými novináři a udržujeme s nimi profesionální a pozitivní vztahy. Stejně tak je tomu s našimi obchodními partnery, tj. jednotlivými prodejci, kterým pomáháme s komunikací na lokální úrovni.
Nasazení v rámci každého marketingového oddělení je velké a vyžaduje tak jednoznačně pozitivní vztah a přístup k tomu, co děláme. Za odměnu do nás naše práce pumpuje velkou dávku radosti z povedené kampaně, dosažených výsledků nebo pozitivní zpětné vazby od zákazníků a fanoušků značky.
Setkáváme se se spoustou rutinní práce, ale zároveň před námi každou chvíli vyvstane nový a neznámý úkol, který je pro nás velkou výzvou. V tu chvíli zúročujeme dosud nabyté zkušenosti a spolu s našimi agenturami vytváříme nová řešení a kreativní koncepty. Marketing se musí žít srdcem a naplno, a to jednoznačně ve Volkswagenu děláme.
Péče o produkt Volkswagen: Luboš Křivánek
Ačkoliv se neustále snažíme o to, aby mechanici a servisní poradci u našich servisních partnerů byli pravidelně školeni a udržovali si tím své technické know-how, přesto je potřeba, aby u importéra existoval někdo, kdo je schopen v případě, že jim vědomosti dojdou, jim poradit přímo nebo umět informaci zjistit.
Pro tyto případy má importér specialistu péče o produkt. My, kdo takovou pozici zastáváme, se neustále snažíme na sobě pracovat, znát dopodrobna naše modely, a být tak technicky vzato několik kroků před servisními partnery. Pokud se stane, že přes všechnu naši snahu neznáme řešení problému, máme samozřejmě možnost a mnohdy i povinnost konzultovat daný případ s výrobcem a následně pak dojít k úspěšnému řešení.
Tato práce vyžaduje stálý zájem o novinky, které výrobce a celý automobilový sektor připravují, a to hlavně z hlediska jejich podstaty a funkce. To je právě to, co nás baví a žene neustále kupředu. V této době to platí dvojnásob právě proto, že se nacházíme ve fázi zásadních změn v automobilovém odvětví, které se týkají nejenom elektrifikace vozidel, které reprezentuje např. nový Volkswagen ID.3, ale také konektivity a online služeb, které jsou dnes již běžnou součástí všech modelů VW. Naše práce se tak obohacuje o novou oblast, kterou jsme doposud příliš neřešili, a to IT.
Abychom vše uvedené dobře zvládali, je samozřejmě potřeba mít kolektiv, který spolu souzní a jehož členové se na sebe mohou spolehnout. U společnosti Porsche Česká republika jsme tři specialisté péče o produkt s rozdělenou zodpovědností za značky Volkswagen osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy, SEAT a Audi. Své zkušenosti při řešení jednotlivých případů si spolu ochotně sdílíme, což nás zase posouvá o krok dále. Těšíme se na to, co nám přinese další vývoj, a pevně věříme, že budeme i nadále schopni zvládnout všechny další výzvy.
Business Project Developer: Václav Kytka
Digitalizace je u nás důležitým tématem nejen z pohledu vozů, které prodáváme, ale i z hlediska interních procesů. Naštěstí jsme nezaspali a již nějakou dobu máme k dispozici systém Data Warehouse. V případě projektu Data Warehouse jsme zanalyzovali tisíce reportů napříč všemi odděleními. Trvalo nám to přes dva roky, ale nakonec jsme pod vedením dedikovaného projektového týmu nasadili BI systém, který nám usnadňuje život. Díky tomu klesl počet manuálně vytvářených Excel reportů na minimum a vzájemně si posíláme jen odkazy do webové aplikace. Navíc už se nemusíme starat o aktualizaci reportů, každý den se aktualizují samy.
Training Manager After Sales: Roman Ludvík
My v oddělení tréninku máme za úkol naučit personál autorizovaných servisů přesně to, co potřebuje a musí umět, aby byl kompetentní a dokázal adekvátně pomoci každému zákazníkovi v jakékoliv situaci. Při samotném vzdělávání aplikujeme různé nástroje: tradiční prezenční školení nebo online trénink a využíváme i nejaktuálnější trendy jako rozšířenou či virtuální realitu. Mění se technologie, trendy, potřeby zákazníků a vzdělávání je vždy první, které musí na vše nové reagovat. Pro trenéry to znamená jednu výzvu za druhou a rozhodně se nenudíme.
Vedle našich standardních vzdělávacích aktivit se také věnujeme projektu Best Employer, který se týká získávání personálu do autorizované sítě. Konkrétně se jedná o spolupráci s vybranými středními školami a odbornými učilišti s výukou autooborů. Zajišťujeme další vzdělávání pro pedagogy, motivujeme žáky k lepším studijním výsledkům pomocí Q-HERO, aktivně se účastníme národního finále soutěže Autoopravář junior.
Jelikož věříme, že lidské zdroje patří k základním stavebním kamenům dobře fungující firmy, rozhodli jsme se na tomto poli realizovat vlastní projekt carjobs.cz. Tento kariérní portál, který jsme vytvořili, zastřešuje nabídku pracovních míst v rámci celé autorizované sítě našich partnerů v ČR – od automechanika v Chebu přes autoklempíře v Jihlavě až po vedoucího prodeje nových vozů v Ostravě.
V oddělení Business Services se věnujeme tématům, která jsou tzv. nadznačková. Podporujeme všechna oddělení společnosti Porsche Česká republika včetně vedení společnosti, pomáháme jim a vytváříme synergie. Současně máme na starosti plánování a rozvoj dealerské sítě značek Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA, Volkswagen Užitkové vozy, Das WeltAuto a Audi Approved Plus. Mimo jiné spolupracujeme i s centrálou v Salzburgu a jednotlivými výrobními závody. Jsme tým o deseti členech a naše témata lze seskupit do tří oblastí.
Business Inteligence
U nás se sbíhají veškerá data z celé společnosti a naším úkolem je tato data zformovat do reportů, které budou ušité na míru určeným uživatelům. Poskytujeme kompletní reportingový servis oddělením společnosti Porsche Česká republika, našemu vedení a centrále v Salzburgu.
Rozvoj dealerské sítě
Upravujeme smluvní vztahy mezi námi a našimi dealery, provázíme dealery celým procesem navázání nové spolupráce, monitorujeme jejich finanční zdraví a dohlížíme na plnění stavebních standardů showroomů a servisních míst.
Kvalita
Pro zajištění maximální spokojenosti zákazníka se staráme o kvalitu a zlepšování prodejního procesu, kontrolujeme dodržování standardů u našich dealerů dle požadavků jednotlivých značek a zároveň pomáháme nastavovat a kontrolujeme procesy v rámci naší společnosti.